Z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w 2016 r. eksport kosmetyków z Polski odnotował wzrost o 16% (ujęcie PLN) a branża sprzedała za granicą prawie 602 tys. ton produktów. Co ważne, według ekspertów Banku Zachodniego WBK, impet eksportowi kosmetyków nadają obecnie nie oddziały zagranicznych koncernów, ale firmy, które powstały i działają w naszym kraju. W przyszłości ten trend będzie jeszcze wyraźniejszy.
Największym rynkiem zagranicznym dla polskich kosmetyków jest Wielka Brytania. Zaraz za nią na podium znalazły się Niemcy i Rosja. Niestety, eksport do tego ostatniego kraju, jak też na inne rynki wschodnie, w ostatnich latach mocno wyhamował. Przykładowo, Ukraina ma 3% udziału w eksporcie kosmetyków, podczas gdy jeszcze w 2010 r. było to 7,4%. W tym czasie eksport polskich kosmetyków do tego kraju zmniejszył się tonażowo aż o ok. 40%.
Szczególnie dynamicznie natomiast rośnie sprzedaż w Niemczech, Francji, Włoszech, krajach Beneluxu czy w Danii.
Źródło: www.polskatimes.pl